اندیشه تکفیر از دیدگاه سلف صالح محکوم است/ ترویج وهابیت خواسته صهیونیسم است
پایگاه بسیج ذوالفقار روستای بناب
فعالیت های پایگاه ذوالفقار روستای بناب

اندیشه تکفیر از دیدگاه سلف صالح محکوم است/ ترویج وهابیت خواسته صهیونیسم است

  •  

شیخ بازماندگان با بیان اینکه ترویج وهابیت خواسته صهیونیسم است گفت: اندیشه تکفیر از دیدگاه سلف صالح و همه بزرگان و علما دین محکوم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی ذوالفقار به نقل از هرمز، شیخ حسین بازماندگان، امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با بیان اینکه بر همه علما و خطبا لازم است مخاطبین خود را از مکر و حیله تکفیر با خبر سازند و نظرات علما سلف در مورد تکفیر را تبیین کنند، اظهار کرد: خشونت و تکفیر، دیر یا زود دامان حامیان آنها را خواهد گرفت و به خودشان بازخواهد گشت.
وی با بیان اینکه پیشینه تکفیر به صدر اسلام بازمی‌گردد تصریح کرد: در صدر اسلام گروه‌هایی بودند که مسلمانان واقعی و راستین پیرو خط نبوت را کافر و خارج از دین می‌دانستند و این فکر مسموم توسط خوارج به وجود آمد که اگر مسلمانی مرتکب گناه کبیره بگردد از دنی خارج است و ریختن خون او از دیدگاه آنها مباح بود.
شیخ بازماندگان با بیان اینکه تفکر تکفیر در قرن دوازدهم به اوج خود رسید گفت: در این بازه زمانی آنها از واژه‌هایی مانند شرک و کفر به عنوان ابزار تعدی و تجاوز به جان ، مال و ناموس مسلمانان استفاده کردند.
وی با بیان اینکه پدیده شوم تکفیر
 برگرفته از افکار خوارج است گفت: خوارج بسیاری از علمای آن قرن را تکفیر کردند و موجب ایجاد تفرقه و کینه بین مسلمانان شدند و تا به آنجا پیش رفتند که معتقد بودند مشرکان پیش از اسلام، معنای کلمه توحید(لااله‌الا‌الله) را بهتر از مسلمانان می‌فهمیدند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با ابراز تاسف از ظهور مجدد اندیشه باطل تکفیر در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: این گروه‌ها، اهدافی همانند هدف‌های گذشتگان خودشان را دنبال می‌کنند.
وی با بیان اینکه از بدو پیدایش خوارج و یا به تعبیری اندیشه تکفیری، گردانندگانی پشت پرده این حرکت وجود داشتند،خاطرنشان کرد: تاریخ نقشه شوم یهودیان که گردانندگان اصلی در لباس اسلام بودند را معرفی کرده است.

  



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:ذوالفقار بناب,
ارسال توسط بسیجی روستای بناب
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 81
بازدید هفته : 111
بازدید ماه : 862
بازدید کل : 19431
تعداد مطالب : 107
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

خرید ساعت مچی